Sadece Oyun Değil,
Geleceğin Mimarisi

Çizgi Bilişim, çocuklara sadece kod yazmayı değil; düşünmeyi, tasarlamayı ve problem çözmeyi öğretmek için inşa edilmiş bilimsel bir eğitim modelidir.

Metodolojimiz ve Temellerimiz

Oyunlarımızın arkasında yatan, dünyaca kabul görmüş eğitim kuramları.

Scaffolding (İskele Yöntemi)

Bilgi, çocuğun mevcut seviyesine uygun parçalar halinde sunulur. Tıpkı bir inşaat iskelesi gibi, öğrenci yükseldikçe destek azalır ve bağımsız düşünme başlar.

Gamification (Oyunlaştırma)

Zorlu teknik kavramlar (döngüler, koşullar), oyun mekanikleriyle (puan, rozet, hikaye) harmanlanarak içsel motivasyon sağlanır ve öğrenme direnci kırılır.

Computational Thinking

Bilgi İşlemsel Düşünme; sadece bilgisayar kullanmayı değil, bir problemi bilgisayarın çözebileceği adımlara (algoritma) dökebilme becerisini kazandırır.

Kodlamanın Ötesinde...

Platformumuzu kullanan çocuklarda gelişen temel yetkinlikler.

01

Eleştirel Düşünme

Verilen bilgiyi olduğu gibi kabul etmek yerine, "Neden çalışmadı?", "Daha kısa bir yol var mı?" sorularını sorma alışkanlığı.

02

Yaratıcı Özgüven

Boş bir ekrandan (Atölye) kendi hayalindeki dünyayı inşa edebilme ve "Ben yapabilirim" duygusunu tatma.

03

Süreç Yönetimi

Büyük bir hedefe (oyunu bitirmek) ulaşmak için küçük adımları planlama ve sabırla uygulama disiplini.

04

Hata ile Barışma

Yazılım dünyasında hata (bug) kaçınılmazdır. Çocuklar hatayı başarısızlık olarak değil, çözümün bir parçası olarak görmeyi öğrenir.

Öğrenme Yolculuğu

Sarmal yapıda ilerleyen, birbirini tamamlayan modüller.

SEVİYE 1: SOMUT DÖNEM

Sıralama ve Mantık

Fiziksel dünya ile dijital komutlar arasındaki bağ kurulur. Yön kavramları ve sıralı işlemler (Algoritma) öğrenilir.

SEVİYE 2: YARI-SOYUT DÖNEM

Döngüler ve Verimlilik

Tekrar eden işleri fark etme (Örüntü Tanıma) ve bunları en az komutla yapma (Optimizasyon) becerisi gelişir.

SEVİYE 3: SOYUT DÖNEM

Hata Ayıklama (Debugging)

Çalışmayan bir sistemi analiz etme, sorunu tespit etme ve düzeltme. Analitik zekanın en üst seviyesidir.

SEVİYE 4: ÜRETİM DÖNEMİ

Tasarım ve İnşa

Öğrenilen tüm kavramlar "Atölye" bölümünde serbest bir şekilde kullanılarak özgün projeler üretilir.

Sizden Beklenenler

Bu dijital yolculukta ebeveyn ve eğitmenlere düşen kritik roller.

Rehber Olun

Direksiyonu onlara bırakın, siz sadece yardımcı pilot olun. Cevabı vermek yerine, "Sence neden olmadı?" diyerek düşünmeye teşvik edin.

Hata Dostu Olun

Kodlamada hata yapmak öğrenmenin en doğal parçasıdır. Hata yaptıklarında kızmak yerine "Harika, bir hatayı keşfettin!" diyerek kutlayın.

Sahne Onun

Fareyi veya tableti elinden alıp "Ben yapayım" demeyin. Bırakın kendi hızlarında, kendi yöntemleriyle çözüme ulaşsınlar.

Süreç Odaklı Olun

Sadece "Oyunu bitirdin mi?" diye sormayın. "En çok nerede zorlandın?", "Nasıl çözdün?" gibi sorularla süreci konuşun.